Ik vind de woorden die jij zoekt

Hoi! Leuk om kennis te maken. Ik ben Mieke van Meer. Sinds 2012 freelance tekstschrijver en eigenaar van tekstbureau MeervanTekst.

Kort en bondig 

Tekstschrijver – Meedenker – Heeft oog voor jouw doelgroep – Zachte g – Luistert, ook tussen de regels door – Studeerde Algemene Letteren – Was ambtenaar bij het ministerie van Justitie – Kan niet zonder koffie – Mist nooit een deadline – Hart voor jouw inhoud

Wat levert jou een tekstschrijver op?

Heldere teksten

Tekstschrijven is mijn vak. Ik hou ervan om voor organisaties en bedrijven hun boodschap zo te verwoorden dat dit ergens toe leidt: draagvlak, online zichtbaarheid of actie. Dat doe ik met heldere teksten die begrijpelijk en toegankelijk zijn voor iedereen. En vindbaar voor zoekmachines. Of lekker te lezen op papier.

Kennis van zaken

“Heb jij wel verstand van onze branche?” vragen mensen me vaak. Soms wel. En soms niet. Kan ik met een frisse blik naar jouw werk kijken. Mijn interesse is breed, ik verdiep me snel in nieuwe onderwerpen en uit stapels informatie vis ik de kern waar het om draait. Daar heb ik jou wel voor nodig. Jij bent de expert in jouw vak. Ik op het gebied van tekstschrijven. Gouden combi, dus.

Flexibiliteit

De klant centraal, korte lijnen, flexibiliteit … ja, duh! Dat lijkt me nogal logisch bij een eenvrouwszaak. Je hebt alleen met mij te maken. Persoonlijker kan niet. Sneller ook niet.

Kwaliteit

Als ervaren tekstschrijver kom ik bij veel verschillende klanten over de vloer. Daar leer ik steeds weer van. Verder hou ik mijn vak up-to-date via mijn lidmaatschap van Tekstnet, de beroepsvereniging voor tekstschrijvers.

Wat kost een tekstschrijver dan? 

Dat ligt er helemaal aan. Wil je dat ik een bestaande tekst een beetje bijschaaf? Mag ik meedenken over hoe jij je  website zo gebruiksvriendelijk mogelijk kunt opzetten en daar dan ook de teksten voor schrijven? Of wil je al je standaardbrieven in eenvoudige taal laten herschrijven?

Ik hanteer geen vaste prijzen voor webpagina’s, folders of artikelen. Begin met me te vertellen wat je wilt bereiken. Daarna kun je allerlei vragen van mij verwachten. Zoals, wie is je doelgroep? Wat is hun probleem of welke bezwaren hebben zij? En: wanneer moet het klaar zijn? Als dat helder is, maak ik een duidelijk en concreet aanbod voor je. Of beter: een investering in professionele uitstraling, meer zichtbaarheid en meer interactie.

Koffie dan maar? 

Wil je verder kennismaken of meteen spijkers met koppen slaan? Neem gerust contact op.